Idag åkte min kära vän och kusin hem igen.
Veckan gick otroligt bra! Nalle tyckte jätte mycket om Kajsa redan från första mötet, han satt emellan oss två när vi tittade på skräckfilm och vi gick ut alla tre på promenader i skogen. Ibland tog vi Silver med oss också, Nalle och Silver har blivit riktigt bra vänner nu. De springer runt och jagar varandra ( och hjälps åt att stjäla vantar )
Fast bara utomhus, när vi är inne tycker Nalle att Silver mest är jobbig, så då får Silver stanna hos mamma och pappa.

Jag är väldigt lycklig över att allt går så bra, det är svårt att tänka sig att han faktiskt bara varit här i två veckor.
Vi trivs så bra tillsammans! Han är så mysig och snäll, och jag blir alltid glad när han kommer viftandes med sin lilla knorr-svans 🙂

Något som är svårt för Nalle fortfarande är när jag måste lämna honom ibland. När jag går och handlar eller är i badrummet, då skäller och gnäller han.
Jag har fått lära mig att undvika ordet ”Hejdå” för han vet exakt vad det betyder och blir inte glad alls.
Som tur är så blir det ju inte så ofta, han kan följa med för det mesta annars och jag är inte hemifrån särskilt mycket.

Imorgon ska vi inviga en leksak som jag passade på att köpa när jag och mamma ändå var i Arvidsjaur efter att ha vinkat adjö till Kajsa.
Det ska bli spännande vad Nalle tycker om den!

2 svar

  1. Vad otroligt roligt att det går så bra, Nalle har verkligen haft tur!!!Vi tänker på er varje dag, och undrar vad ni gör….Kram/Maria

    • Jag är så tacksam, Nalle är verkligen en otroligt fin hund! Han har börjat våga busa mer och mer dock, haha!

Lämna en kommentar